2011-01-27

Cuplet al lui Tanase

Cuplet al lui Tanase de acum peste 70 de ani, de o actualitate descurajanta !!!
Explicatia este relativ simpla: este acelasi popor, cu aceiasi mentalitate, ca si acum 70 ani (pe vremea lui Tanase) sau si mai demult, pe vremea lui Caragiale.

Constantin Tanase, "Si cu asta ce-am facut?" ...


Ne-am trezit din hibernare
Si-am strigat cât am putut:
Sus Cutare! Jos Cutare!?
Si cu asta ce-am facut?
<!--more--> 


Am dorit, cu mic, cu mare,
Si-am luptat, cum am stiut,
S-avem noua guvernare?
Si cu asta ce-am facut?


Ca mai bine sa ne fie,
Ne-a crescut salariul brut,
Dar traim în saracie?
Si cu asta ce-am facut?


Ia' coruptia amploare,
Cum nicicând nu s-a vazut,
Scoatem totul la vânzare?
Si cu asta ce-am facut?


Pentru-a câstiga o pâine,
Multi o iau de la-nceput,
Ratacesc prin tari straine?
Si cu asta ce-am facut?


Traversam ani grei cu crize,
Leul iar a decazut,
Cresc întruna taxe-accize?
Si cu asta ce-am facut?


Totul este ca-nainte,
De belele n-am trecut,
Se trag sforile, se minte,
Si cu asta ce-am facut?


Se urzesc pe-ascuns vendete,
Cum nicicând nu s-a vazut,
Tara-i plina de vedete,
Si cu asta ce-am facut?


Pleaca-ai nostri, vin ai nostri!
E sloganul cunoscut;
Iarasi am votat ca prostii,
Si cu asta ce-am facut?

E inspaimantator ca e atat de valabil si azi, dupa 70 de ani !!!
Constantin Tanase, nascut la 5 iulie, 1880, în Vaslui, a murit la Bucuresti, în 1945.
Exista zvonuri potrivit carora ar fi fost ucis de Armata Rosie invadatoare, desi surse mai credibile indica faptul ca moartea sa s-a datorat unui blocaj renal.
Constantin Tanase înca mai juca în Bucuresti, la un an de la invazia sovietica, si se spune ca ar fi fost ucis din cauza satirei la adresa soldatilor rusi, care aveau obiceiul sa rechizitioneze mai ales ceasuri, folosind expresia: "Davai Ceas" (davai = da-mi)
Rau era cu "der, die, das"
Da-i mai rau cu "davai ceas"
De la Nistru pân' la Don
Davai ceas, davai palton
Davai ceas, davai mosie
Haraso tovarasie !
Dupa mai multe reprezentatii a fost arestat, amenintat cu moartea si i s-a ordonat sa nu mai joace piesa.
În urmatorul spectacol a aparut pe scena într-un pardesiu imens, cu mânecile pardesiului captusite de sus pâna jos cu ceasuri de mâna.
Spectatorii l-au aplaudat frenetic la aparitie, desi actorul nu a scos niciun cuvânt. Apoi si-a descheiat pardesiul, scotând la iveala un ceas cu pendula !
A spus doar: "El tic, eu tac, el tic, eu tac". Doua zile mai târziu marele actor era mort.
Sa ne inclinam in fata geniului lui Constantin Tanase !!!
Vezi Ganduri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu