Moții: Motii din Abrud - istorie
- Panorame de la Nr.33, etaj3 - 11Google - A.M.C.
| publicat pe 11Google |
- Nr.3 - Palatul Primariei
Cladiri istorice din Cluj-Napoca - linkuri
Nr.19-21 - Institutul Inimii Nicolae Stăncioiu
Nr.24 - Liceul Greco-Catolic "Inochentie Micu" Cluj-Napoca, pag.Web, StreetViev,2014
Nr.25 - Biserica Ortodoxa Sfintii Imparati Constantin si Elena
Nr.26 - Episcopia Romana Unita cu Roma Greco-Catolica de Cluj-Gherla
Nr.33 - Clinica de Chirurgie Maxilo-Faciala - StreetView, 2014
Nr.47 - Biserica Crestina Adventista de Ziua a 7-a
Nr.68 - Clinica de Pediatrie 1
Nr.80 - Colegiul Tehnic de Comunicatii - Augustin Maior
Nr.84 - Biserica Reformata "cu Cocos" - info.D.A.
✅ 1. În tradiția reformată (calvină)
-
Cocoșul a devenit un simbol distinct al Reformei în locul crucii, care era asociată cu catolicismul.
-
În Calvinism, se pune accent pe trezirea spirituală și vigilența credinței – exact ceea ce cocoșul reprezintă.
-
De asemenea, cocoșul este un semn de chemare la Biblie și la morală austeră, fiind legat de mesajul „vegheați și rugați-vă”.
✅ 2. În tradiția unitariană
-
Unitarienii din Transilvania, la fel ca reformații, au respins simbolurile considerate idolatre (cruce, statui).
-
Cocoșul apare mai ales ca ornament și giruetă, dar are același sens general: lumina Evangheliei, trezirea conștiinței.
-
În plus, la unitarieni, accentul cade pe rațiune și lumină spirituală, iar cocoșul (vestitorul zorilor) se potrivește perfect acestei idei
.✅ 4. Concluzie pentru biserica unitariană din Cluj Cocoșul de pe biserica unitariană nu are legătură directă cu Sf. Petru. Legătura cu lepădarea lui Petru există doar indirect, prin simbolul vigilenței. Dar scopul principal este: ✔ să arate trezirea spirituală, ✔ chemarea la veghe, ✔ identitatea reformată/unitariană (în locul crucii)
Cladiri istorice din Cluj-Napoca - linkuri
Imagini Google Maps Street View din anul 2014
Publicat pe 11Google, Facebook A.M.C.

