-
Bulevardul Revoluției din 1989 -
Google11 -
A.M.C. - pod, Continental, posta, etc..
"Podul Decebal din Timisoara - uneste Bulevardul Revolutiei din 1989 cu Bulevardul 3 August 1919 - construit intre anii 1909 – 1910, inginer Gyözö Mihailich, arhitect Albert Körössy".
Timisoreni.ro -
pressalert.roEste situat pe Bd. Revoluţiei din 1989 – Bd. 3 August 1919, construit între anii 1909 – 1910, ing. Gyözö Mihailich, arh. Albert Körössy. Venind din cartierul Cetate vizitatorul traversează podul, care costituie o poartă de intrare simbolică în cartierul Fabric. Executat din beton armat, podul se remarcă prin formele sale unduite, tipice stilului anilor 1900, curentul szeceszió. Soluţia adoptată pentru arcul din beton armat al podului a reprezentat o premieră tehnică la vremea respectivă. Podul se află pe terenul fostei „Esplanade”, câmpia pe care până în anul 1892, când s-a renunţat la caracterul de fotăreaţă militară al cetăţii Timişoara, era interzis a se construi. Între anii 1734 şi 1868 această câmpie avea o lăţime de 948 m, întinzându-se de pe latura de vest a podului până în apropiere de actuala Piaţa Traian." sursa timisoara.info.ro
"Podul Decebal, care face legătura între cartierele Fabric și Cetate, a fost construit în anul 1909 și era, la acea vreme, podul pe grinzi de beton armat cu cea mai mare deschidere din Europa. Are o lungime de 195m și o lățime de 9 metrii. Proiectul a obținut Diploma de onoare la Expoziția Internațională de la Paris din anul 1910. Soluția tehnică de realizare concepută de inginerul Gyözö Mihailich a fost tratată în lucrări de specialitate în mai multe țări. Podul este denumit și podul de pe Aleea Parcului sau Podul Băile Neptun. - sursa citat in copie de pe
welcometoromania ,
Facebook, Timisoara oras european
cel mai vechi pod din beton armat din Timișoara și locul unde Revoluția din 1989 a făcut prima victimă -
Facebook, coltisor de frumusete
- "Podul Decebal este cel mai vechi pod al Timișoarei, făcând legătura între cele două cartiere: Cetate și Fabric. Construit în anul 1909, ing. Gyözö Mihailich, arh. Albert Körössy. in stilul anilor 1900, curentul szeceszió. A fost considerat cel mai modern pod din Europa acelor timpuri. Ridicat pe grinzi din beton armat, podul avea cea mai mare deschidere, comparativ cu orice alt pod european, având lățimea de 9 metri și lungimea de 195 metri. Începând cu secolul al XX-lea, podul a fost traversat de primul tramvai electric din țara noastră. În data de 17 Decembrie 1989 în acel loc au fost primele victime dintre cei care au ieşit în stradă să lupte pentru libertate şi democraţie împotriva unui regim comunist dictatorial şi inuman.". - sursa info
timisoara.eventya.eu
- 5 oameni ucisi in timpul Revolutiei din 1989 -
tion.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu