2011-01-23

Turda - Str. Garii - Fosta, Gara

"Grupa Calatori"

- Mocanita  - Informatii

- Grupa tehnica - str Mihai Viteazul


album pe 5sGoogle



 - Intre 1849-1914 se construieste tronsonul de cale ferata Apahida-Razboieni-Teius, care ocoleste Turda din pricina opozitiei marilor latifundiari. Masura afecteaza negativ desvoltarea orasului - sursa - C.Rigman - Biserica, scoala.., pag.25



 - Intre Turda si Ghiris - Legenda - Cand a fost construita pentru prima data calea ferata Turda-Campia Turzii Consiliul orasului nu a admis construirea mai multor perechi de sine. Motivul invocat: sa nu se poata intoarce trenul cu spatele la orasul lor. - sursa. Dana Deac - Legende de pe Valea Ariesului, pag. 57

 - "Trenurile de persoane Turda-Câmpia Turzii au funcţionat regulat până în anul 1956, an în care şoseaua Turda-Câmpia Turzii a fost asfaltată, punându-se în circulaţie autobuse mai avantajoase pentru transportul de persoane, care au făcut concurenţă CFR-ului. Clădirea a fost folosită în continuare, cu diferite destinaţii, sfârşind prin a fi demolată.."  în anul 2013 - info. R.C.

REALITATEA: Cladirea fostei gari a fost demolata in anul 2013, cu cateva luni inainte de data de 31 iulie 2014 cand a fost publicata lista  monumentelor istorice  in care era inclusa si  Mocanitalinie si gari. , De amintit este si faptul ca in acelasi an cu buldozarul s-a desfiintat si parcul muzeului in care sunt expuse vestigii romane. - info. A.M.C.

-  "Calea Ferata Turda-Campia Turzii la 130 de ani"  - Facebook, Suciu Petru - informatii


 - Colaj  "Imagini inainte - acum" sursa R.C.













2013
- Cladirea Garii in demolare , sursa Turda News,
  album  cu imagini de pe net sursa R.C. - Google1+







De pe net:
- Imagine veche si comentariu personal  pe Facebook , pag. Neagu Razvan Mihai
Info sursa Rasvan Mihai, comentariu  "Ceea ce se vede in cartea mea postala e varianta cladirii initiale care a existat pana in 1944, cand a fost avariata grav de bombardamentele din Al doilea razboi mondial. Ulterior, gara a fost refacuta sub o alta infatisare."


 - " Gara Mare Mocăniţa avea, de fapt, două linii. După sosirea în Turda, garnitura de călători rămânea în gară pentru curăţenie iar locomotiva se întorcea la depou pe cealaltă linie. - comentarii" S.P.
"Până la începutul anilor 60 ai secolului trecut Mocăniţa pleca din aşazisa Gară Mare. Linia de plecare era pe partea opusă a clădirii reprodusă în cartea poştală alăturată, acolo unde îşi are sediul Secţia "L" şi unde cred că mai are, Cimentul, o cabină "de mişcare". Mocăniţa trecea pe lângă Depoul (Remiza) de cale îngustă şi ajungea la Turda Transbordare, Gara mică de mai târziu. Ca dovadă, este mersul trenurilor de călători pentru Turda-Abrud din anul 1961.
sursa info. Facebook , S.P. -  2014.11.23



- Localizarea pe Google Maps a fostelor gari din Turda


- Din albumul cu imagini de altadata a lui Remus Jercau mostenit de la fam Goia
Comentariu pe Facebook. S.P.






- Calea ferata Campia Turzii - Turda - la 130 de ani - vezi sursa cu informatii: Facebook, Suciu Petru - 2015.07.19

 - Grupa de ceferisti in perioada 1948-50 - surda Facebook, S.P.
- Album cladire fota si actuala - Facebook, S.P., 2016


 Panou din anul 2013 cu promisiunea de reinfintare a Mocanitei Evident a fost doar   propaganda electorala.


Imagini Google Maps din anii: iul.2012, oct.2012,  iul 2014

Publicat pe 5sGoogle

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu