Biserica Adventista IMAHAZ - 5sGoogle - biserici.org, Facebook: I.L.T. - A.M.C. - ChatGPT
- Cladire construita prin anii 60 de fam Crisan si vanduta Cultului Adventist. - info. Facebook, comentariu Posogan Mihai - Facebook, comentaiu P.M. 2025
De pe Net:
![]() |
album pe 5sGoogle |
- Cladire construita prin anii 60 de fam Crisan si vanduta Cultului Adventist. - info. Facebook, comentariu Posogan Mihai - Facebook, comentaiu P.M. 2025
De pe Net:
- Biserici Adventiste de Ziua a Şaptea din Turda:
- Biserica IMAHAZ, str.Axente Sever nr.38
- Biserica SPERANŢA, str.Mihai Viteazu nr.4c
Foto: Ana-Maria Catalina
"...Biserica Adventistă se consideră o biserică creştină. Increderea în Isus, ca singur Domn şi Mântuitor, crucificat şi înviat, este fundamentul mărturisirii lor de credinţă. Aceasta îi conferă un caracter cristocentric, Isus Cristos fiind centrul vieţii şi activităţii credincioşilor.
In al doilea rând, este o biserică evanghelică. La baza convingerilor sale religioase se află Biblia, singura sursă normativă de credinţă şi dogmă.
Biserica aşteaptă revenirea grabnică a lui Isus Cristos. Acesta este liantul care uneşte membrii Bisericii Adventiste. Chiar numele bisericii exprimă această speranţă de revenire apropiate a lui Isus. Cuvântul „adventist“ derivă de la latinescul „advenio“ care înseamnă „venire“. A fi „adventist“ înseamnă a fi un aşteptător activ şi militant al apropiatei reveniri promise de Isus." - foto A.M.C. Informatii R.C. - Facebook, R.C. 2017 - foto pe Google1
- Refinisata
- Biserica IMAHAZ, str.Axente Sever nr.38
- Biserica SPERANŢA, str.Mihai Viteazu nr.4c
Foto: Ana-Maria Catalina
"...Biserica Adventistă se consideră o biserică creştină. Increderea în Isus, ca singur Domn şi Mântuitor, crucificat şi înviat, este fundamentul mărturisirii lor de credinţă. Aceasta îi conferă un caracter cristocentric, Isus Cristos fiind centrul vieţii şi activităţii credincioşilor.
In al doilea rând, este o biserică evanghelică. La baza convingerilor sale religioase se află Biblia, singura sursă normativă de credinţă şi dogmă.
Biserica aşteaptă revenirea grabnică a lui Isus Cristos. Acesta este liantul care uneşte membrii Bisericii Adventiste. Chiar numele bisericii exprimă această speranţă de revenire apropiate a lui Isus. Cuvântul „adventist“ derivă de la latinescul „advenio“ care înseamnă „venire“. A fi „adventist“ înseamnă a fi un aşteptător activ şi militant al apropiatei reveniri promise de Isus." - foto A.M.C. Informatii R.C. - Facebook, R.C. 2017 - foto pe Google1
![]() |
2020.05.21 |
🔎 Clasificarea recunoscută a Bisericilor creștine
✝️ Creștinismul se împarte în mai multe ramuri: Ortodoxă, Catolică, Protestantă (și subdiviziunile ei, inclusiv Bisericile numite popular „pocăite”), dar și Biserici Orientale Vechi.
Toate aceste ramuri se consideră creștine, chiar dacă au înțelegeri diferite despre credință, ritual și viața spirituală.
📌 Termenul „pocăiți” este unul popular, folosit pentru bisericile care pun accent pe pocăință personală și pe o alegere conștientă de a trăi credința.
Ganduri si precizari.. - A.M.C. - Foto,ChatGPT - ChatGPT
Iată câteva informații despre Biserica Adventistă de Ziua a Şaptea din Turda (Str. Axente Sever Nr.
- Iagini Google Mapsa din :2012, 2014
Foto pe: 5sGoogle - biserici.org, Facebook: I.L.T. - A.M.C.
Str. Axente Sever
Vezi Turda - Strazi
Biserici si Cimitire
Iată câteva informații despre Biserica Adventistă de Ziua a Şaptea din Turda (Str. Axente Sever Nr.
Adventistă de Ziua a Şaptea este o denominațiune creștină protestantă, cu anumite trăsături distinctive, printre care:
1 Biblia ca autoritate
Adventiştii consideră Biblia (Vechiul și Noul Testament) ca fundamentul credinței, ca singura sursă infailibilă a învățăturilor religioase. adventist.md+
2 Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea +2 Sabata – ziua de odihnă Ei țin ziua a șaptea a săptămânii – sâmbăta – ca zi sfântă de odihnă și de închinare, conform poruncii a patra. Sabatul începe de obicei vineri după apus și se încheie sâmbătă seara. adventist.org+
3 A doua venire a lui Isus Credința că Isus Hristos se va întoarce în viitor vizibil și că creștinii trebuie să trăiască în pregătire pentru acest eveniment. De aici vine și termenul „Adventist” (din latină adventus „venire”). adventistmoldova.ro+
4 Viața morală și transformarea spirituală Accent pe convertire, pe viața creștină trăită, pe sfințenie – adică pe faptul de a se îndepărta de păcat, de a se apropia de Dumnezeu, de a trăi în ascultare față de învățăturile biblii. adventist.md
5 Sănătate și stil de viață Ăsta e un alt aspect relativ caracteristic – mulți adventiști promovează un stil de viață sănătos: alimentație rațională, evitarea abuzului de substanțe nocive, preocupare pentru sănătatea fizică ca parte din viața spirituală. - adventist.md
6 Misiune, educație şi slujire Adventiștii au o structură organizată de misiune, școli, lucrări caritabile (în unele locuri), publicații, etc. Ei văd Biserica nu doar ca un loc de întâlnire, dar ca un corp activ, implicat în comunitate. adventist.ro+
1 Doctrina evenimentelor finale Pe lângă venirea a doua a lui Isus, cred în judecata, revelații profetice, restaurarea finală, etc. adventist.org
2 Ce înseamnă „pocăiți”
– termenul şi nuanțele cuvântului „pocăiți” sau „pocăit” are origini în limba română, din „pocăință” = recunoaștere a greșelii, regret sincer, dorința de schimbare, a se întoarce de la păcat.
În contexte religioase, „pocăiți” se folosește adesea — uneori în sens neutru, alteori mai dezavantajos — pentru a desemna credincioși evanghelici sau neoprotestanți, care pun accent pe convertire, renunțare la viața veche şi trăire personală cu Dumnezeu.
Nuanţele: Neutra / pozitivă: cineva „se pocăiește” înseamnă că îşi recunoaște păcatele, îşi schimbă viața, cere iertare etc. Este un act de transformare spirituală.
Peiorativă: uneori, în limbaj neoficial sau critic, „pocăiți” este folosit cu nuanțe de simplificare, de religiozitate excesivă, sau cu insinuarea că acești credincioși nu aparțin bisericilor mari sau tradiționale, etc. Deci, cineva poate să spună „biserica pocăiților” referindu-se la o biserică creştină neoprotestantă sau evanghelică, în variantele populare.
Cum se plasează Adventiștii raportat la „pocăiți”?
Adventiștii au elemente în comun cu ceea ce mulți înţeleg prin „pocăiți”: există accent pe pocăință, transformare personală, credință activă, viață dedicată lui Dumnezeu adesea sunt văzuți ca parte din sfera protestantă/evanghelică, deși practica lor — precum Sabatul, doctrina despre a doua venire, alte particularități — îi deosebește
Dar nu toate bisericile „pocăiților” sunt adventiste, și nu toți adventiști se identifică cu acest termen. Adventiștii au dogme, structuri, tradiţii proprii clare.
În concluzie Biserica Adventistă de Ziua a Şaptea din Turda este (probabil) similară cu altele din cadrul aceluiași cult: aderă la doctrinele Adventiste — Sabatul, Biblia, a doua venire, sfințenie, viață morală etc.
Termenul „biserica pocăiților” e un fel de etichetă folosită de unii pentru a desemna biserici creștine mai evanghelice/neoprotestante. Poate fi folosit și fără răutate, dar are și conotații critice, depinzând de cine și cum îl spune.
Nu este incompatibil ca cineva necredincios să creadă în pocăință ca act moral/spiritual; dar apartenența la un cult implică acceptarea unor învățături organizaționale, doctrinare, participare comunitară, reguli etc., nu doar o decizie personală.
„biserici creștine” și „biserici pocăite” sunt puse în opoziție, deși în realitate toate sunt biserici creștine – doar că aparțin unor ramuri diferite ale creștinismului.
Nu există o clasificare oficială care să recunoască termenul „biserici pocăite” – acesta este mai degrabă un termen popular, nu unul teologic sau academic. Dar există clasificări recunoscute ale ramurilor creștinismului, iar de aici vine distincția.
Clasificarea recunoscută a Bisericilor creștine
La nivel internațional, cercetătorii și organizațiile religioase împart creștinismul în câteva mari ramuri:
Biserica Ortodoxă Răsăritul creștin (Grecia, Rusia, România etc.). Accent pe tradiție, liturghie, succesiunea apostolică.
Biserica Catolică Sediul central: Vatican. Accent pe papa, tradiție, sacramente.
Protestantismul A apărut în secolul al XVI-lea (Luther, Reforma). Include luterani, reformați, anglicani, baptiști, penticostali, adventiști etc. Accent pe Biblie ca autoritate supremă, credința personală, harul lui Dumnezeu.
Biserici Orientale Vechi / Nestoriene Exemple: Biserica Coptă, Biserica Asiriană a Răsăritului. Toate aceste ramuri se consideră creștine și îl recunosc pe Isus Hristos ca Mântuitor, chiar dacă există mari diferențe de înțelegere teologică.
Unde apar „bisericile pocăite”
În România, expresia „biserici pocăite” este folosită în special pentru grupările protestante și neoprotestante (de ex. baptiști, penticostali, creștini după evanghelie, adventiști). Motivul: aceste comunități pun accentul pe pocăință personală, pe convertirea conștientă, pe schimbarea vieții – spre deosebire de tradiția ortodoxă/catolică, unde botezul pruncilor și participarea la viața Bisericii sunt considerate suficiente pentru a fi membru. De aceea: „Bisericile pocăite” = denumire populară pentru bisericile unde credința e asumată personal, iar botezul se face la vârsta maturității, după ce cineva decide să se pocăiască. Nu este o categorie oficială în niciun manual de teologie, ci mai mult un termen de uz cotidian, care poate fi neutru sau ușor peiorativ, în funcție de context.
Răspuns scurt: Nu există o clasificare recunoscută „biserici creștine vs. biserici pocăite”. Toate sunt creștine, dar aparțin unor ramuri diferite: tradiționale (ortodoxe/catolice) și protestante/neoprotestante. Termenul „pocăit” vine de la accentul pus pe convertire și viața nouă, nu este un nume oficial al vreunui cult.
Tabel comparativ (Ortodoxie/Catolicism vs. Protestanți/„pocăiți”), (protestante/neoprotestante – inclusiv adventiști, baptiști, penticostali etc.):
Aspect Ortodoxie / Catolicism Protestantism / „Biserici pocăite” Clasificare oficială
1 - Ramuri istorice ale creștinismului, cu tradiție continuă din primele secole. / Ramură apărută în sec. XVI (Reforma), cu dezvoltări ulterioare (neoprotestantism).
2 - Autoritate în credință Biblia + Tradiția Bisericii (scrieri patristice, sinoade, învățătura ierarhiei). / Numai Biblia (Sola Scriptura) este autoritatea finală.
3 - Botez Se face de obicei la prunci, prin stropire sau afundare. / Se face la maturitate, prin scufundare, după decizia personală de a crede („botez al credinței”).
4 - Pocăință Taina Spovedaniei: mărturisirea păcatelor preotului, dezlegare prin harul Bisericii. / Pocăința este act personal, direct înaintea lui Dumnezeu; nu există preot mijlocitor (de regulă).
5 - Liturghie / Cult Slujbe fixe, tradiționale, cu ritual, icoane, candele, muzică corală. / Slujbe simple, accent pe predică, cântări congregaționale, rugăciune liberă.
6- Preoție / Conducere Preoție sacramentală (hirotonită, cu succesiune apostolică). / „Preoția tuturor credincioșilor”; pastorii sunt slujitori ai comunității, nu mediatori de har.
7 - Sacramente / Taine 7 taine (botez, mirungere, euharistie, spovedanie, cununie, hirotonie, maslu). / În general recunosc doar două „orânduieli” (botez și Cina Domnului) ca simboluri, nu ca mijloace de har.
8 - Zi de închinare Duminica. Majoritatea duminica, / dar adventiștii sâmbăta (Sabatul).
9 - Percepția despre mântuire Harul primit prin Biserică și taine + credință + fapte. Numai prin har, prin credință personală în Hristos (Sola Fide), apoi urmează faptele bune ca rod. /
10 - Accent Comunitate, tradiție, continuitate istorică, participare la slujbe. / Convertire personală, relație directă cu Dumnezeu, trăire practică a credinței.
11 - Imagine populară „Biserica tradițională” – parte din identitatea națională și culturală. / „Pocăiți” – adesea etichetați astfel pentru că pun accent pe pocăință și viața schimbată, diferită de normele majoritare.
📌 Concluzie: Diferența majoră este unde se pune centrul de greutate:
Bisericile tradiționale pun accent pe continuitatea Bisericii, pe ritual și pe harul transmis prin taine. „Bisericile pocăiților” pun accent pe convertirea personală, pe citirea Bibliei, pe viața schimbată prin alegerea conștientă de a urma pe Hristos.
De aceea, termenul „pocăit” nu e o categorie teologică oficială, ci doar o etichetă populară pentru bisericile care cer o decizie personală de pocăință înainte de a fi membru.
📌 Termenul „pocăiți” este unul popular, folosit pentru bisericile care pun accent pe pocăință personală și pe o alegere conștientă de a trăi credința.
„Știați că există o clasificare recunoscută a Bisericilor creștine?” –
„Creștinismul – mai multe ramuri, o singură rădăcină” – frumos simbolic, subliniază unitatea în diversitate.
„Cum se împart Bisericile creștine?” – „Ortodoxe, Catolice, Protestante… toate creștine” – pune accentul pe ceea ce le unește, nu pe diferențe.
„De ce unii spun «biserica pocăiților»?”
"Știați că există o clasificare recunoscută a Bisericilor creștine? – Ortodoxe, Catolice, Protestante… toate creștine” Creștinismul se împarte în mai multe ramuri: Ortodoxă, Catolică, Protestantă (și subdiviziunile ei, inclusiv Bisericile numite popular „pocăite”), dar și Biserici Orientale Vechi. Toate aceste ramuri se consideră creștine, chiar dacă au înțelegeri diferite despre credință, ritual și viața spirituală.
📌 Termenul „pocăiți” este unul popular, folosit pentru bisericile care pun accent pe pocăință personală și pe o alegere conștientă de a trăi credința.
😊 Iată câteva sugestii de emoji
📖 – sugerează Biblia, cunoașterea, clasificarea ✝️ – simbol creștin clasic, simplu și respectuos
🌿 – simbol al păcii și al vieții, potrivit pentru mesajul tău echilibrat
🔎 – invită la descoperire, curiozitate („Știați că...?”)
🕊️ – porumbelul păcii, mesaj de armonie Poți folosi, de exemplu:
Foto pe: 5sGoogle - biserici.org, Facebook: I.L.T. - A.M.C.
Str. Axente Sever
Vezi Turda - Strazi
Biserici si Cimitire