2011-01-03

Turda - Zona industriala - imagini de altadata




 albume pe: Google1, Google11s



Cladirea fostei Fabrici de celuloza Google5s-
colaj 1901-2020, sursa R.C.





1929
- Tabel cu fabricile din Turda - 1Google1, 2Google1
  Portretul romaniei Interbelice - Judtul Turda 

Sursa:
- Imagini din judetul Cluj- omega.bjc.ro




-  Autorulota ARO - prototip produs de Fabrica de accesorii și piese auto Turdeana . Conceput ca și un Camper Van înainte de 1989 pentru oameni dornici de evadare în natură și frumosul spirit de aventură și călătorii . Proiectat cu un interior functional cu spații optimizate . Multifuncțional și util atât ca și mașină de oraș dar mai ales ca și mașină de vacanță, elegant, redus în dimensiuni și ușor de parcat . Printre cei care au făcut parte din echipa de proiectare au fost : Chiș Ioan ( Țuțu Chiș ) , Trif Ioan Dorin ( Director al fabricii Turdeana după 1989) , Bucur Mircea, Adace Ovidiu, Nistor Dorin, Sărăcuț Ioan, Varga Ovidiu, Ekart Imre, Haneș Ovidiu, etc . Într-una dintre imagini sunt prezenți fostul Director al Turdeana Savu Ioan și fostul Primar al Turzii dl Cordea Gheorghe ( în perioada 1986 - 1989 a fost Primar al Cluj Napoca ) . În ce mă privește sunt în câmpul muncii de aproape 37 de ani și sunt angajat din luna iunie 1985 iar în perioada 1988 - 1990 am avut bucuria de a lucra la Turdeana la secția compresoare alături de oameni deosebiți . Dragi prieteni dacă printre datele pe care le-am prezentat în urma amintirilor mele și a informațiilor primite sunt unele lacune îmi cer scuze și orice completări sunt bine venite . 1948 - 1959 Istoria Turdeana începe în 1948, când a fost înfiinţată ca atelier de tinichigerie şi confecţionare de cuţite cu un număr de 12 muncitori, devenind în anul 1949 “Cooperativa de producţie meşteşugărească Turdeana”. Înconjurată de marile fabrici de pe platforma industrială Turdeana a încercat diverse profiluri de activitate, profilul principal rămânând totuși metalurgia’. 1959 – 1990 În 1959 se transformă în “Intreprinderea de Industrie Locală Turdeana”, iar în anul 1979 în baza decretului nr.259/1979 Turdeana devine “Fabrica de accesorii şi piese auto Turdeana” şi se subordonează fabricii de autoturisme Piteşti-Colibaşi deservind producţia de autoturisme Dacia, Oltcit şi Aro. În această perioadă pe lângă producția pieselor destinate fabricilor de autovehicule, la Turdeana se mai fabricau diverse repere ștanțate, repere din sârmă, piese de schimb auto, produse pentru industria electrotehnică, produse pentru construcție, produse pentru industria lemnului și piese de schimb pentru utilaje agricole. Formulă de organizare F.A.P.S. Turdeana se păstrează până în anul 1990 când se schimbă în “Intreprinderea de piese şi accesorii auto”, fiind privatizată conform hotărârii de guvern 1213/20XII1990. - Facebook, Irimie Mircea - foto pe Google1

 
De pe net:
Imagini vechi din Turda - Zona industriala
- Ceramica de Turda - A.M.C. - Facebook, Camelia Mic - 2021.08.07


Imagini de altadata - linkuri
Pagini de cultura generala - linkuri

Str.22 Decembrie 1989 - zona industriala a Turzii -  linkuri
Publicat pe Google1, Google11s
Vezi: Turda-Imagini
Vezi Turda - Istorie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu