- Muzeul de Istorie, colectie de picturi in ulei - 72Google - A.M.C.
- Expozitii si evenimente - linkuri
74Google |
- Satul preistoric - 5sGoogle - I.L.T. - A.M.C. - sala 2
- Potaissa in epoca romana - 5sGoogle - I.L.T. - A.M.C. - sala 3
- Castrul Leginunii V Macedonica - 5sGoogle - I.L.T. - A.M.C. - sala 4
- Potaissa in epoca romana - 5sGoogle - I.L.T. - A.M.C. - sala 3
- Castrul Leginunii V Macedonica - 5sGoogle - I.L.T. - A.M.C. - sala 4
- Arta Romana la Potaissa - 5sGoogle - I.L.T - A.M.C. - si expo 2015, ceramica Potaissa - sala 5
Etaj
- Muzeul de Istorie, colectie de picturi in ulei - 72Google - A.M.C.
- Muzeul de Istorie, colectie de picturi in ulei - 72Google - A.M.C.
Ușile Muzeului de Istorie, dechise in Noaptea Muzeelor -
Ușile sunt adesea tăcute mărturii ale timpului, granițe între lumi, începuturi de drumuri sau păstrătoare de povești. Este mai mult decât un element arhitectural: este simbolul trecerii, al alegerii, al întâmpinării sau al separării.
Ușile vechi, din lemn masiv, păstrează urmele mâinilor care le-au deschis și închis de-a lungul secolelor – o istorie sculptată în fibră și metal. În multe culturi, ușa are o încărcătură spirituală – ea „păzește” spațiul interior, dar și „invită” la intrare.
Despre ușile din secolele XV–XVI, specifice clădirilor medievale:
În perioada Renașterii târzii și a goticului transilvănean, ușile erau realizate din lemn de esență tare (stejar în special), întărite cu nituri și accesorii din fier forjat. Feroneria decorativă (precum inelul de bătaie sau grilajele de la ferestre) avea nu doar rol practic, ci și estetic și simbolic – adesea în forme florale, vegetale sau cruciforme.
Ușile arcuite, (cum este cea de la intrarea in cladirea muzeului,) sunt specifice goticului, iar geamurile mici, înguste și împărțite cu zabrele erau atât măsuri de siguranță, cât și de protecție termică. O trăsătură comună era robustetea – aceste uși trebuiau să reziste timpului, dar și vremurilor: invazii, foc, ierni lungi..
Cornel Vana - Profil Facebook
Natura – izvor nesecat de creație – își trimite ecourile în lut, în tril, în vers și în sunet. Din mâinile pricepute ale omului, lutul prinde formă, devenind oală de trebuință ori piesă de decor. Adierea vântului, murmurul apelor, cântecul pasărilor devin, în sufletul artistului, inspirație pentru acorduri muzicale sau linii grafice ce spun povești fără cuvinte. Literatura, la rândul ei, dă glas nevoii de comunicare, construind punți între gânduri și inimi. Toate acestea s-au întâlnit, armonios, într-o seară de mai, la Galeria de Artă „Valer Suciu” din Turda, în cadrul evenimentului „Noaptea Muzeelor”. Expoziția de ceramică ambientală „Prin poiana lui Iocan”, semnată de artista Doina Stici, a dialogat firesc cu grafica originală a artistului Cornel Vana, iar cuvântul scris, muzica și publicul iubitor de frumos au completat tabloul unei seri culturale reușite. Evenimentul a adus un plus de distincție orașului și locuitorilor lui, amintindu-ne că arta își găsește locul în orice lucru făcut cu suflet și că fiecare poate fi artist în meseria sa, dacă pune pasiune și caută desăvârșirea.
Chiar dacă numele invitaților din lumea literară sau a interpreților nu s-au păstrat în amintirea exactă, emoția transmisă de versuri, acorduri de chitară și sunetele naiului va rămâne vie.
De pe net
- Dl, Papion Cel mai bun presedinte pe care Romania nu l-a avut niciodata - HotNews,2009
Istorie - linkuri
Muzeul de Istorie - linkuri
Expozitii si evenimente - linkuri
Arta - linkuri
Galeria de Arta Valer Suciu - Linkuri
Piata 1 Decembrie 1918 - linkuri, acces la Galeria de Arta Valer Suciu de pe Str. Libertatii, Nr.2 - linkuri
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu